Transport miejski w Warszawie - wytyczne dla działu rekrutacji wobec kandydatów na stanowisko kierowcy

Po latach obserwacji, a także empirycznego sprawdzania dochodzę do wniosku, że dokument zawierający kryteria rekrutacyjne w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym (obecnie, tj. w 2018 r.  Transport Warszawski) może wyglądać następująco: 


W zakresie umiejętności technicznych od kandydata na kierowcę warszawskiego pojazdu miejskiego wymaga się umiejętności w ilości czterech:
1. Umiejętność wciskania pedału gazu w pojeździe.
2. Umiejętność wciskania pedału hamowania w pojeździe.
(Umiejętność trzymania kierownicy jest zbędna i wolno rozmawiać przez telefon komórkowy)
3. Umiejętności ustawiania najwyższej temperatury powietrza w klimatyzacji w miesiącach zimowych.
4. Umiejętności ustawiania najniższej temperatury powietrza w klimatyzacji w miesiącach letnich. 

W zakresie predyspozycji osobowościowych od kandydata wymaga się jednej:
1. Umiejętność swobodnie wyrażanej i naturalnej niechęci do ludzi. Wskazane, by u kandydatów doszukiwać się myślenia życzeniwego w kontakcie z pasażerami, którego treścią będą następujące myśli: "A niech się połamie" "A niech się ugotuje, przecież jest zima" "A niech zamarznie przecież jest lato" 
Należy koniecznie upewnić się, że kandydat żywi przekonanie, iż pasażerowie zimą chodzą po ulicach rozebrani do figury i faktycznie, gdy wsiądą do tramwaju to powinni mieć temperaturę około 30C. Należy upewnić się, że kandydat żywi przekonanie, iż latem pasażerowie wsiadają do pojazdów ubrani w grube okrycia wierzchnie, szaliki i czapki, co staje się racjonalnym uzasadnieniem obniżenia temperatury wewnątrz do około 13 - 15C. 
Jeśli wymienione przekonania nie są zbyt silne u kandydata, to należy wyszkolić go w odpowiednim postrzeganiu rzeczywistości, tj. na opak, bo tylko wtedy zapewni firmie właściwą jakość funkcjonowania i odpowiednio gorzki rozgłos wśród pasażerów. Pamiętajmy, że kierowanie się rozsądkiem i uprzejmością to dewiza naiwnych idealistów, a nie realistów, którymi jesteśmy.  

Umiejętności dodatkowe:
Zasadniczo nie są wymagane, ale jeśli ktoś posiada umiejętność sprawnego przytrzaskiwania pieszego drzwiami pojazdu, to może liczyć na premię. Aczkolwiek za najbardziej premiowaną uważa się umiejętność łączenia dwóch umiejętności, tj. zatrzaśnięcia drzwi tuż przed nosem zdyszanego człowieka i przejechanie po czubkach jego butów krawędziami opon (jeśli to pojazd kołowy). W przypadku pojazadu szynowego zatrzaśnięcie drzwi tuż przed nosem należy łączyć z umiejętnością przytrzaśnięcia drzwiami jakiejś, należącej do niedoszłego pasażera jego rzeczy, np. torebki w przypadku kobiety, a teczki lub parasola w przypadku mężczyzny. Przytrzaśnięcie drzwiami połów marynarki, żakietu lub bluzki będzie najwyżej premiowane. Trzeba wtedy zadbać o to, by taki przytrzaśnięty pasażer został zwolniony z potrzasku, w którym się znalazł nie wcześniej, niż po 2 minutach od wciśnięcia pedału gazu.

W celu moniotrowania powyższych umiejętności we wszystkich pojazdach zamontowano kamery. 

P.S. Obcokrajowców nie zatrudniać. Są zbyt życzliwi i uważni. A Czesi, to już przechodzą samych siebie!

Tekst z 2012 roku pisany na platformie bloog.pl WP 

Popularne posty z tego bloga

Picasso i schizofrenia

Słaby charakter, czyli mała odporność psychiczna - przejawy

Seks w żałobie